Summering utav 2010

Januari
Började året med att placera mig i en bil på väg ner mot Österrike den 1/1. Hade en underbart trevlig vecka tillsammans med tre andra familjer. Vackert väder och härligt umgänge gjorde början av året fantastiskt. Hann med några fotograferingar under veckan och ytterligare någon när jag kom hem. Träffade Johanna ganska mycket under denna månaden insåg jag. Eller ja, mycket om man jämför med hur mycket vi träffas annars. Hade även mitt hår lockigt mestadels utav tiden vilket resulterade i otroligt stora lockar.
Februari
Fotograferade både Ellen och Johanna igen. Fick min älskade Iphone som jag var så glad för, den är fortfarande min älskade vän. Skrev även det första blogginlägget som jag aldrig kommer att glömma. Kommer ihåg hur stolt jag var över det. Läste upp för mina familjemedlemmar samt släktingar och vänner. Tyckte att jag hade varvat humor med en vardaglig händelse så pass bra. Ganska gulligt när man tänkte tillbaka på saken. Om jag läser inlägget idag blir jag inte lika stolt. Man märker stora tecken på utveckling inom språk och meningsbyggnad. Dock brukar jag inte vara så noga med det i bloggen som jag borde vara.
Mars
Under påsklovet åkte jag till Spanien med min kära lillasyster. Spenderade tid med shopping och jag och Erika satte igång med ett projekt kallat s66. Vi kom dock inte så långt innan vi fick slut på idéer, min dator kraschade och mitt internet försvann. Därav gick projektet i spill. Lite tråkigt nu kan jag tycka, men samtidigt väldigt skönt att inte känna att man "måste" göra det.
April
Hade första riktiga fotograferingen med Erika. Det var nu vi började prata på riktigt också. Kände varandra sedan tidigare men hade aldrig umgåtts direkt. Idag är hon min absolut bästa vän och det finns ingen som henne. Helt underbar är hon min fina bästis! Hade även spexfoto i skolan vilket resulterade i en rolig dag. Fotograferade Billeberga GIF också. Överlag var det en ganska händelselös månad. Skolan rullade på som vanligt.
Maj
Här blev det fel med bilderna. Vissa Spanienbilder hamnade här, men dem ska egentligen komma först nästa månad. Det felet lägger jag på min kära dator. Bilderna hamnade fel med datumen. Hur som helst umgicks jag med Erika. Vi blev mer och mer tajta för var dag som gick. Träffade även Frida på ett hörn. Skolan skulle snart sluta och jag levde livet, mådde bra helt enkelt.
Juni
Händelserik månad. Tillbringade en dag på ven med klassen och medverkade under en trevlig lärarmiddag. Skolan slutade, jag åkte till Spanien i två veckor tillsammans med min familj, farmor samt mina kusiner. Jag promenerade runt i skogen och fotograferade, njöt utav fina sommarkvällar tillsammans med härliga vänner och så pass mycket mer. Riktigt trevlig månad.
Juli
Hittade nästan bara bilder tagna med min digitalkamera. Har inte så många bilder från denna månad heller då min dator inte fungerade. Jag och Erika träffades väldigt mycket. Spenderade dagar och kvällar i Kågeröd med att äta världens godaste mjukglass och bara gå runt. Var på festival i Helsingborg också. Tillbringade tid i Ålabodarna vid havet med farmor och Johanna. Även denna var en fin månad.
Augusti
Fick min älskade Mac och det förändrade mitt liv, ungefär. Hade många fotograferingar och blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet. Många utav mina personliga favoritbilder är tagna under denna månad. Träffade Ellen, myste runt med Elin i Lund, var i Ystad med familjen och fotograferade solnedgången samt skogen i Järavallen under ett släktkalas. Kladdkaka bakades flitigt och knutpunkten i Helsingborg hänge jag mycket på. Även denna en helt underbar månad.
September
Första festerna på ProCivitas. Åtta brudar i en limo = minnen för livet. Fortsatte att spendera tid med Erika i Kågeröd på kvällarna. Kommer ihåg att vi stod vid kyrkan när det började ösregna. Vi åt glass, gick runt och bara pratade. Vi klagade rejält på saker utan anledning också. Några problem som vi inte behöver tänka på längre. Var även i Göteborg med familjen, gick på liseberg och shoppade. Gick på bio i byn också med två kära vänner.
Oktober
Nu började hösten komma på riktigt. Träden ändrade färg och jag befann mig i skogen för att föreviga färgerna. Har inte allt för många bilder från just denna månad. Antar att skolan tog upp mycket tid. Finns inte lika mycket att fotografera under hösten. Svårt att få till det med "modeller" och så vidare. Blev mest bilder på naturen under denna månad. Men den sista oktober hände det grejer. Det var då jag tog mitt pick och pack och stack till Dubai med min familj under en vecka. Det var lätt den bästa veckan under hela året. Det fanns till och med en man som tryckte på hissknappen åt mig. Bodde på Hilton, åt på en utav Dubais finaste restauranger två gånger under veckan och shoppade märkeskläder. Helt klart en inblick i framtiden? Haha, nej men drömma måste man få lov att göra..
November
Vistelsen i Dubai fortsatte och jag levde livet. God mat och gott sällskap helt enkelt. Jag fotograferade Nathalie samt hennes syskon. Gjorde även något jag aldrig gjort förut nämligen att färga Erikas hår. Första gången men smart som hon är läste hon fel på förpackningen. Färgen skulle sitta i håret 15-45 minuter men Erika fick för sig att det stod 10 minuter. Haha, det blev inte så mycket med den färgningen. Dock gick jag till min underbara frisör Lina och fick mitt hår mörkare. Trivs som fisken i vattnet med färgen.
December
Jag fyllde 16 och det skulle firas, både utav släkt och vänner. Pepparkakshus bakades några helger efter det. Granen kläddes utan att jag visste om det. PPP hade vi och skolan slutade. Julafton firades och jag hade en grym månad. Träffade mitt hjärta i November redan men i December hände den grejer. Hoho, han är bäst. Fotograferade även Erika, börjar bli en vana nu. Men för att sammanfatta var denna månaden grym!
Nyår
Det sista som hände 2010 och det första som hände 2011! Min kväll var grym, hade så galet kul. Alla var helt underbara. Det måste göras om. Sällskapet var awesome. Idag är jag trött men det är en annan femma. Man kan ju alltid sova. Här har ni några bilder från kvällen också, det går då ingen nöd på er inte. Har suttit och fixa och trixat med detta inlägget i flera timmar. Har lagt över bilder från min gamla dator till min nya för att få till det.
Det jag ville göra är helt enkelt att tacka för ett underbart år. 2010 har nog varit ett utav de grymmaste åren i mitt liv hittills. Tack till alla som har varit med och gjort det helt otroligt. Jag är så nöjd! Gårkvällen toppade bara allting. Nu siktar vi på att 2011 blir minst lika bra! Hoppas att ni haft ett lika bra år som mig, annars väntar många år framöver. I'm high on life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0