Familjen cirkus

Foto: Jag
Vilken dag. Har gått i ett. Jag hinner knappt tänka längre, har så galet mycket att göra precis exakt hela tiden. Just nu borde jag egentligen sova för att orka med morgondagen men det gör jag inte. Har fått vänja mig vid en förvirrad familj hela dagen. Mamma ringde mig och sa att hon blivit av med sitt körkort. "Jag hade det igår men blev av med det imorse" förklarade hon. Två minuter senare utbrister hon i luren: Ååååh, där är det ju. Det låg mitt i väskan, kan man tänka sig va?! Sen börjar hon prata med körkortet samtidigt som hon pratar i telefon med mig. "Du kan inte bara gömma dig sådär körkortet". Haha, jag fick mig ett gott skratt i alla fall. Mamma var väldigt seriös.. Men inte för att det var nog med det. När jag kom hem på kvällen möttes jag av min far i dörren.

Pappa: jag har en överraskning för dig!
Olivia: positiv eller negativ? 
Pappa: positiv och pinsam.. Här får du två julklappar som vi glömde ge dig på julafton. Jag hade bråttom och glömde..
Tack pappa, synd att tomten kommer så sent bara..

Kvällen slutade med ännu en klockren sak utav pappa. Han kommer in på toaletten med en flaska vatten i handen. Jag hade schampo i håret och såg ingenting. Då frågar han om det är min flaska. Innan jag hinner vända mig om och titta efter säger han "Nej fan, det är ju min" och så går han där ifrån. För att citera mamma som en sista sak - man kallas ju inte för familjen cirkus för ingenting.

Spenderade större delen av dagen i skolan och sedan med Anton. Nu ska jag stänga datorn och krypa ner bredvid min bibel till skolkatalog. Hugs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0