La dentista

Tack pappa, tack..
Jag pallrade mig iväg till tandläkaren nu på eftermiddagen precis som planerat. Fick vänta FEM minuter extra, dålig stil tycker jag när man sitter där i väntrummet och plågas. När jag väl kommer in och sätter mig i tandläkarstolen börjar tandläkaren fråga en massa underliga frågor.
Tandläkaren: Hur ofta äter du godis?
Jag: Hehe, njaa.. Bör det vara nödvändigt att svara på?
Mördarblick av tandläkaren
Jag: Okejdå.. jag äter kanske lite oftare än vad jag borde..
Tandläkaren (fortfarande arg blick): Det var inte så bra.. Hur är det med saft/läsk då? Dricker du det ofta?
Jag: Alltså... Njaaa.. Någon gång sådär ibland kanske, hehe.....
Tandläkaren: Man bör bara dricka saft/läsk och äta godis en gång i veckan om man vill slippa hål i tänderna.
Jag: Men det är ju gott?
Hur tänkte jag när jag svarade det är ju gott? Äh, ta mig för den jag är. Men att överleva utan godis?! Det kommer jag aldrig att klara av..
När jag sedan kom hem mötte pappa mig i dörren med ett stort, 300 grams mjölkchoklad. Right at yaaah tandläkaren säger jag bara. Det säger jag bara för att du var så tråkig och sur mot mig.
Nu finns det nog bara en sak kvar att reda ut och det är dessa små tankar ni nu har. Äter hon verkligen godis alltid och är det allt hennes blogg handlar om? Svar: ja, så är det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0