winter

Foto: Jag
Här sitter jag framför min dator och fryser. Det är så förbaskat kallt på mitt rum. Funderar på om man ska krypa ner under täcket för en sekund eller två men nej.
Hade en väldigt trevlig julafton trots allt. Vi åt, tomten kom, paketer delades ut och julklappsspelet spelades. Eftersom att jag inte önskat mig något fick jag inte något speciellt heller. Pengar, pengar och återigen pengar. Världens tjockaste kuvert fick jag. Haha, guuud vad många hundralappar. Mammas kommentar: "det var slut på femhundra- och tusenlappar". Men fick en DH-box också, mascara, mysdress, halsband (finaste, puss och tack) och lite annat smått och gott. Fick även en videokamera som hela familjen ska använda. Men den ställdes in på mitt rum direkt så jag antar att det är jag som får lära mig hur den fungerar. Inte mig emot dock..
Världens skönaste tomte hade vi också. Han raggade på min mamma, halsade snapsar och jävlades med alla..
Alla blev väldigt trötta runt nio när julklapparna var öppnade. Lyckades ändå hålla ögonen öppna några timmar till. Frida och Danne var först med att kasta in handduken. Vi andra låg i soffan och tittade film innan mina päron bäddade och sedan var det bara till att krypa ner. Mysigt att fira en jul på landet för en gångs skull. Mitt ute bland snödrivorna. Farbror Henrik fick köra en traktor framför vår bil för att skotta undan snön när vi skulle komma igår för att vi inte skulle köra fast.
Nu ska jag hoppa in i duschen. Ikväll kommer finaste sen ska vi till min farmor och käka. Är fortfarande ganska seg efter att ha sovit på golvet. Har precis shoppat lite, får se när det dimper ner i min brevlåda. Skriver mer sen och laddar upp bilder från igår. Hade ni en fin jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0