I'm a dreamer

Foto: Frostiga bilder av mig
Jag drömmer.
Du drömmer.
Vi drömmer.
Ibland undrar jag om vi människor inte lever i en dröm som en dag kommer att ta slut. Vi kommer alla vakna upp och inse att vi inte är någonting. Alla vaknar vi någon gång och det är då vi försvinner. Men en dag kommer vi alla att vakna samtidigt och försvinna för gott. Tänk om det vi gör nu i den så kallade verkligheten inte händer på riktigt. Om man bara nyper sig tillräckligt hårt i armen kanske vi vaknar upp?
Jag överanalyserar allting, jag tänker för mycket och jag är en tidsoptimist. Det är så jag skulle vilja beskriva mig själv, realsjälvet. Idealsjälvet skulle nog helst av allt vilja tona ner allt en aning men det skulle kallas perfektion och någon sådan finns inte. Kongruensen är med andra ord inte på topp men den finns där. Det är den som ger mig mitt självförtroende.
Nu ska jag rycka upp mig. Vet inte vad som händer egentligen. Inte är man på väg neråt väl? Inte då! I'm the captain of my soul och liv då ungefär. Ska sluta pladdra. Får bara en sådan lust att skriva långa texter när jag läser andra långa texten. Jag vill inte vara sämre liksom. Men saken är den att jag är så grymt bra själv. Ja, faktiskt. Jag kan saker som ingen annan kan och det finns inte en annan människa som är som jag. Det är ganska mäktigt när man tänker på det. Men just det, så är det för alla - och där försvann magin. Nej, skillnaden är att det är inte alla som gör något åt det. Alla föds vi med samma förutsättningar sedan är det upp till oss själva vad vi vill göra med dem. Vi bär egentligen ett enormt ansvar redan när vi föds utan att vi vet om det. Instinkt samt mognad behövs för att man ska kunna ta vara på ansvaret för sitt eget liv. Alla har vi inte någon som kan göra det åt oss.
Nu vet ni hur jag beskriver mig själv. Hur beskriver då andra mig? Ja, det är självklart olika från person till person men ett ord jag hör upprepande flera gånger om är målmedveten. Som jag precis skrev, jag vet vad jag kan och jag är bra. Om jag själv vill och tror på det kommer jag att gå långt. Så det bestämmer jag mig för att göra. Sen är det upp till mig att sätta upp en ribba, ett personlig mål om vad som definierar ordet långt. Det handlar om drömmar, att drömma om framtiden och skapa nya möjligheter för sig själv. Idealsjälvet ändras med tiden och det gör även realsjälvet samt kongruensen. Mina drömmar bestämmer över hur långt jag kommer att gå. Gör som jag, dream big. Om man bara når halvvägs är man ändå en vinnare. Så länge man försöker.
Sluta aldrig drömma. Work hard, Be nice and dream big! Tackar rektorn vid skolan för dessa kloka ord. Jag kunde inte sagt det bättre själv. Inspiration var ordet!
Jag drömmer.
Du drömmer.
Vi drömmer.
Jag, du och vi kan så sluta aldrig tro.

Kommentarer
Postat av: emmy :)

du olivia?

du är inte inne på msn & jag vet inte om du sover så jag skriver här! Eftersom du är så duktig på att fotografera, är du sugen på att leka min fotograf? jag behöver lite nya bilder till min header.

Är detta något som låter lockande?

puss!

2010-12-23 @ 00:26:09
URL: http://soew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0