Långa nätter


Melissa
Horn strömmar ur högtalarna på min kära dator. Jag befinner mig som vanligt om kvällarna i min säng. Tittar på datorns batteritid, 27 % kvar. Dagen har handlat om batteritid faktiskt. Vår marknadsundersökning som vi gjorde grundades på hur pass bra batteritid man upplever en mobiltelefon i nuläget ha. Batteri handlar i sin tur om ork och kraft. Hur mycket orkar man innan man ramlar omkull? Hur mycket kraft har man sedan att återhämta sig med? Tänk att det en dag kommer vara så att batteriet inte längre fungerar. Den dagen faller man till marken utan kraft att ta sig upp igen. Ögonen blir tunga och hjärtat slutar slå. Vad gör man egentligen då? Dagen då allting kommer till ett slut. Jag vill inte ens tänka sådana tankar men ändå gör jag det? Vad är det som påverkar oss människor? Vad är det som gör att vi ena sekunden kan bestiga världens alla berg men i nästa kan vi inte ens sträcka oss efter fjärrkontrollen till tv:n själva? Så många frågor, så lite svar.
Tårarna trillar ner för mina kinder. Intalar mig själv att jag är lycklig, att jag är glad och det är sanningen. Jag är glad, jag mår bra och är lycklig men ibland orkar man inte. Ibland måste man få visa sig svag. Vindarna vänder snabbare än man kan ana. Det är så mycket som händer överallt för tillfället. Mitt självförtroende är på väg neråt än en gång. Det orkar jag bara inte med. Om jag inte tror, älskar och tar hand om mig själv - hur ska då andra kunna göra samma sak? Jag klarar inte av att stå ensam, och det gör jag inte heller. Jag är omgiven av folk som älskar mig men man tar det för givet allt för ofta. Det är vi alla. Skärpning! I mitt huvud snurrar en "att göra lista" som jag hela tiden hittar utvägar och försöker komma ifrån. Det finns för många "jag borde göra.." och jag vill få bort dom.
Hur sammanfattar man en text som denna? Jag är tankspridd och trött. Ett jullov sitter fint nu, men jag hade orkar med några veckor till. Samtidigt är jag ändå glad över att få sluta. Men nu infinner sig julstressen. Jag har inte ens börjat handla julklappar och det är julafton på fredag. Kan inte annat än irritera mig på mig själv.
Annars då? Jag har allt jag kan önska mig. En underbar skola att gå till, finaste och bästa vännerna samt den finaste pojken man kan önska. Får inte glömma min familj heller, underbar. Måste erkänna att jag längtar lite till morgondagen då ska faktiskt ska spendera tid med min bror. Bara han och jag. Det händer aldrig annars. Minns inte senast, vi blir alltid ovänner. Har bestämt mig för att bjuda honom på en fika imorgon, vet att han älskar Waynes kanelbullar så tänkte överraska honom med en sådan och favoritläsken cola. Kvällen får väl användas till att pusta ut och göra det man borde göra under sitt jullov, nämligen pusta ut och ladda om batteriet.
Avrundar inlägget med glädjas åt att fokusera på positiva saker. Morgondagen, ett fantastiskt lov och underbara vänner samt bästa killen. Batteriet sjönk till 20 % på denna korta stund. Det tyder på att jag inte är den enda som är trött. Vi ska vila huvudet på kudden både jag och datorn snarast.
Uppdatering av vad som snurrar i mitt huvud för tillfället kan vi kalla detta. Den som orkar läsa, grattis. För alla andra spelar det ingen roll. Hur mycket påverkar mina ord och tankar? Det beror på person till person. Vissa växer aldrig upp och lär sig lyssna. Glöm inte att det finns två sidor av ett mynt och skippa lögnerna. De leder ingen vart vill jag lova.
Over and Out / Olivia Wiklund

Kommentarer
Postat av: Erika

Grymt bra skrivet.

Jag älskar dig.

din molntuss

2010-12-22 @ 22:43:13
URL: http://erikabrice.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0